Tuesday 25 November 2014

Undangan Perkahwinan

Hari yang sangat aku tidak nantikan sepanjang dalam hidup sejak aku mengenali dirinya.. Walaupun jauh di sudut hati.. aku yakin dan pasti hari itu pasti akan tiba..tapi aku sangkal sekerasnya hanya untuk menyedapkan hati sendiri..

Namun, yang tertulis..pasti terlaksana jua. Hari itu akhirnya tiba.. 

Pinky.. Ye, Pinky orangnye. Baru-baru ini Pinky 'menghadiahkan' aku sekeping kad yang ternyata langsung tak memeranjatkan aku. Tertera namanya di situ dan juga insan yang bakal bergelar suaminya. Aku dah agak, Pinky akan kahwin ngan dia (juga merupakan sahabat aku). 

Terasa hiba di situ. Dan aku pun tak tau kenapa. Mungkin sebab Pinky bakal menjadi milik orang? Dan aku dah tak boleh untuk bermesra lagi dengan dia? Atau.. Aku sedih yang dia bukan milik aku??

Ahhh.. persetankan semua tu. 

Aku gembira.. sungguh.. aku sangat gembira bila dia bagitau mende ni. Terutamanya aku merupakan orang yang paling awal tahu.. Lagi satu, apa yang gembirakan aku ialah lelaki tu memang dapat jaga dan bimbing dia dengan baik.. Dan sekurangnya, aku tau orang yang aku sayang ni pasti bahagia dengan pilihannya ni. Kerna, melihat orang yang aku sayang bahagia..sudah cukup membahagiakan aku.

Tak banyak sangat perbualan aku ngan Pinky. Hanya sekadar ucapan tahniah dan doakan yang terbaik buat mereka. 

Tak lama lagi, majlis Pinky. Aku teringat pulak masa Pearl kahwin aritu. Dari bersolek.. akad nikah.. sesi fotografi sampailah makan beradab dan semualah.. Aku duk tunggu kat situ. Berat gila kaki nak melangkah pergi. Yelah, dah jadi hak orang.. lepas ni kompemlah orang yang kita sayang ni akan berubah. Sebabnya dah masuk dunia baru.. So, aku pun tunggu kat situ.. tunggu sehingga hati ini berkata, 'Baliklah.. dia dah jadi milik orang..'.

Hmm.. cakap pasal kahwin ni.. hampir 10% scoolmate aku dah naik pelamin. Pas sorang-sorang duk follow. Tu tak masuk yang dah bertunang.. bakal bertunang lagi. Yang kahwin senyap-senyap tu tak kira lagi.. tup-tup jemput kenduri. Nasib tak rapat sangat jenis ni.. Kalau tak.. memang merajuk la aku ngan dorang. kikiki

Anyway.. kita pulak bila Popcorn?? heee ;D

6 comments:

  1. betul.. once dah masuk alam tu, janji utk kekalkan hubungan walaupun skadar kwn tu tak kan tertunai.. sebab dia akan berubah.. so sad.. T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. T___T nak sedih lame2 pun takde guna kan.. sebab dah jadi hak orang. maka, meh la kite doakan kebahagiaan mereka..

      Delete
    2. always doakan kebahagian dia sampai akhir hayat. now dia dah ada baby girl. dah 8 bulan anak dia skrg. #hikmah dapat kerja jauh dr ex (so that tak perlu round depan rumah dia sekadar nak tengok bumbung, pintu rumah n kereta dia bila rindukan dia :')

      Delete
    3. Senyuman mereka, senyuman kita jugak kan.. :)
      Ok la tu.. Kalau tak, kompem susah nak teruskan hidup duk asyik nampak die je..dah la dekat. huuu.. Tapi, memang betul pun kan.. dapat tengok rumah n kereta pun dah cukup untuk ubat rasa rindu..

      Delete