Wednesday 22 July 2015

Cinta Hati Pergi Tak Kembali

Jasad yang terbujur kaku.
Hanya mampu aku tatap.
Cinta hati pergi tak kembali.

Hembusan nafas terakhir, tanpa aku disisi.

Perlahan, aku melangkah.
Mandikan cinta hati
Untuk kali terakhir.

Saat kain putih membaluti tubuh,
Aku kekal di sisi.
Inilah janji yang aku ikrar,
Untuk bersamanya hingga ke destinasi terakhir.

Ciuman terakhir, aku kucup perlahan.
Bersama doa.

Di sudut penjuru, air mata ini mengalir jua.
Cinta hati pergi tak kembali.


**Arwah pergi sebelum Ramadhan. Puasa kami tanpa arwah. Takbir raya berkumandang, tiada lagi wajah cinta hati untuk kami tatapi. Untuk kami bersalaman, cium tangan. Tiada lagi gurau senda. Tiada lagi suara. Yang tersimpan hanyalah kenangan, memori. Semoga arwah tenang di sana. Al-Fatihah.

7 comments:

  1. Al-Fatihah buat arwah dan semoga rohnya dicucuri rahmat-Nya. Amin.

    ReplyDelete
  2. semoga ditempatkan dikalangan org beriman. Salam takziah. Be strong buddy.

    ReplyDelete
  3. Al-Fatihah.. Salam takziah sis... Be Strong ya...

    ReplyDelete