Saturday 26 September 2015

Takut

Setiap orang ada takut. Dan masing-masing ada maksud yang tersendiri untuk perkataan takut.

*******

Bagi kawan aku (let say nama dia Sarah)..takut tu..

Sarah: Aku takut dah nak ada ape2 ngan laki
Kami: Kenapa?
Sarah: Aku suka A tapi A macam tarik tali. B suka kat aku, tapi aku tak suka dia.
Kami: Kejarlah A
Sarah: ......tapi, aku perempuan. Tak molek kan bila nampak sangat kita terhegeh kat dia (start menangis)

*******

Takut untuk sebahagian besar kawan aku.

Takut nak kahwin tapi pada masa yang sama nak kahwin. Sebab takut..

1. First night - sakit kata mereka
2. Bila nak bersalin

*******

Takut untuk Popcorn..

Popcorn: Badan je besar tapi penakut (cerita pasal meow dia)
Aku: Macam mama dia
Popcorn: Mana ada mama dia penakut
Aku: Iyeke?
Popcorn: Iye.. just takut kilat.. Dan takut kehilangan u

*******

Bagi aku..

1. Segala rahsia terbongkar
2. Hilang orang yang aku sayang dan cinta. 
3. Takut jika dia dah tak muncul lagi dalam hidup aku.

Tapi yang paling aku takut.... takpelah. simpan untuk diri sendiri jela.


p/s: Salam Aidiladha semua!

No comments:

Post a Comment