Monday 17 August 2015

Kau Yang Terindah

Kau yang terindah,
Tiada ternilai harta.


Cukuplah dengan hanya satu kehilangan.
Ini pun dah sakit, perit. Tak tertanggung.
Entah bila akan terubat.

Hanya satu permintaan.

Panjangkanlah umur kedua orang tua ku.
Aku masih tak puas menatap wajah mereka.
Aku masih nak kasih sayang mereka.
Aku masih perlukan sokongan mereka.

Aku nak berbakti untuk mereka.
Atas apa yang aku dah lakukan selama ni,
aku nak tebus balik.
Aku nak jaga mereka. 

Bagilah aku dan adik-beradikku kesempatan untuk berbakti.
Hanya dia ayah kami. Hanya dia emak kami.
Di dunia dan akhirat.


p/s: rindu

4 comments:

  1. InsyaAllah...berbaktilah kepada kedua ibubapa kita selagi mereka masih ada di dunia ini :)

    ReplyDelete
  2. hargai mereka selagi masih memiliki. yang pergi tak kan berganti dah apple. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. tapi biasanya kita tak pernah sedar hinggalah kita kehilangan mereka..

      Delete