Monday 24 August 2015

Truth or Dare

Pernah heartbroken?

Pertanyaan seorang sahabat sewaktu kami main game 'Truth or Dare'.

Aku hanya tersenyum. Mereka sabar menantikan jawapan aku.

"Jujur, aku yang banyak heartbroken kan orang", aku mula membuka cerita.

"Maksud kau?"

"Yelah,aku yang sakitkan hati orang. Curang..". Semua terkejut. Hurmm.

"Kenapa kau curang?"

"Biasalah, dalam hubungan tak pernah rasa puas. Mesti nak cari seseorang yang lagi perfect. Tak pernah cukup satu. Kadang-kadang bosan, pastu cari lain. blablaaa"

"Ni bila ni?Zaman sekolah?"

"Zaman dulu kala.haahaha"

"Ohh, biasalah. Time tu kita tak matured lagi."

"Ok dah! Next!". Balas aku.

Pheww.. selamat. Nasib takde soalan di luar kotak. Banyak cerita terpaksa ditapis. Nanti makin banyak soalan, makin terdedah la segala cerita. Hahaha. Sorry guys. Bukan taknak cerita, tapi dunia aku lain. Tak sama. Kita berbeza. Tapi, at least aku tak tipu kan. Aku bagitau the truth. 

Lain kali main game ni, tolonglah tanya.. Berapa kali aku tidur dalam sehari. Mana aku pergi bila ponteng. Kalau nak berak, suka tandas duduk ke cangkung.. Kaler taik warna ape.. Haa, kan mencabar tu. Ni tak, sikit-sikit.. soal hati. Hahaha.

p/s: Another truth, yes..aku pernah heartbroken.

No comments:

Post a Comment