Tuesday 21 February 2017

Perkataan

Kadang, dalam relationship.. perkataan takde batas. Yang mana terlintas, main sebut je.. takde tapisan. Tapi, AWAS.. kalau tengah marah dan gaduh, better perkataan tu jaga sikit. Sebab masa ni emosi tak stabil, setan pun dah jampi tepi telinga, dalam otak.. Silap besar yang kecik boleh jadi makin besar dan berlarutan. Dan boleh tinggal kesan walaupun lepas tu dah okay.

Benda paling penting. 

1) Jangan pernah libatkan mak ayah. 
Mereka takde kaitan. Mereka bukan penyebab. Mereka tak bersalah. Nak marah, marah je kita ni haa.. tak perlu nak libatkan mereka.. 

2) Jangan kait ngan profesion atau kerja
Tak kisah la kita ni kerja ape sekalipun.. ape kaitan dengan kita jadi cenggini? Takde pun. Tak perlu nak cakap 'nanti malukan profesion bla3 je...' Ape ingat kerja kau tu mulia sangat sampai kau boleh kutuk kerja orang? Profesion kau tu je ye yang PLU boleh kerja?

3) Kawan
Tak perlu kot cari kawan partner kau bila kau gaduh. Nak ngadu bagai. Nak cari partner kau ke.. Pulak tu kau pulak memang orang asing dengan kawan partner.. So takyah nak tanamkan rasa curiga mereka kat partner kau. Lain la.. kawan partner kau tu memang tahu hubungan kau dan partner.

4) Bahasa
Aku rasa better 'bodoh' dan 'bangang' compared to 'bitch'. Bagi aku laa.. 'babi' pun better kot dari 'bitch'. Seteruk mana pun partner.. bila marah tu, pandai2 la yek cari bahasa yang molek

Hm, kalau aku kecik hati, nak marah.. selalu aku akan senyap. Matikan terus conversation. Kadang balas 'malas nak layan' takpun 'pape jela..' dan sewaktu dengannya. Bagi aku reda dulu.. jangan duk desak.. Kalau desak gak, setan dalam diri makin naik kepala. Takpe je nak desak pun.. tapi maaflah kalau lepastu kau pulak yang kecik hati.. haha.. Sebenarnya, aku tak suka sebab aku kenal diri sendiri. So, abaikan je aku untuk sementara waktu. Jangan lama sangat abai tu pulak.. hahaha


p/s: wherever you are, take care!

No comments:

Post a Comment