Tuesday 5 December 2017

Pinky + Anak

Alhamdulillah. 

Pinky dah selamat melahirkan anak. Setelah 3 tahun berkahwin. Dan selama 3 tahun jugaklah, aku hanya membaca kisah hidup dia di Facebook. Cukup untuk tahu dia bahagia - sangat bahagia. 

Masih ingat, malam saat dia sah menjadi hak orang.. haihh.. macam semalam je mende ni berlaku. Nampak je aku depan pintu bilik, terus toleh dan senyum. Tak berani nak tatap mata dia saat tu. Cukuplah hanya pelukan dari dia. 

Hari ni.. bahagia Pinky makin bertambah dengan kelahiran seorang cahaya mata yang dinanti. Cukuplah hanya sekadar ucapan tahniah daripada aku. Jujur, aku tumpang gembira. Setiap kali aku muncul di Facebook, pasti ungkapan rindu dari dia. Dan kali ni, masih sama. Mana aku sangka.. dalam diam, dia rindu aku. Tapi, aku yakin.. dia hanya rindukan hubungan kami yang dulu. Dan sangat yakin.. rindu dia yang sebenarnya hanya untuk si suami. 

Kami berdua bukan pasangan kekasih. Tidak pernah declare ape-ape. Tapi kami mesej setiap hari. Merajuk, aku pujuk.. merajuk, dia pujuk. Dan cukuplah dengan semua orang tahu.. aku sayang dia, dia sayang aku. 

Sekurangnya, aku pernah menjadi orang terpenting dalam hidup dia.

Selamat berpantang Pinky. Jaga diri. InsyaAllah ada masa, saya datang tengok baby ye :)

p/s: rindu Queen

2 comments:

  1. Bila dia da pegang hati kita, atau kt da ikat hati dia, tipu kalau tak rindu, Apple. tak sama. I feel it, now.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sayang dan cinta boleh hadir dalam sekelip mata. tapi untuk melupakan, seumur hidup...

      what happened actually? mind to share?

      Delete