Thursday 22 May 2014

Hero Sebenar Kuch Kuch Hota Hai

Minggu lepas, TV3 tayang citer Kuch Kuch Hota Hai. Dan aku, sebagai peminat SRK dan Kajol memang duduk setia depan tv dari pukul 2 sampai pukul 6. hahaha.. Walaupun, dah berpuluh kali aku tengok tapi citer dia tetap segar bagi aku. Tak pernah bosan..

Hero dalam citer, umum dah tahu SRK kan. Tapi bagi aku tak. Hero sebenar Kuch Kuch Hota Hai ialah mamat ni walaupun dia punya scene sikit je tapi sangat bagi impak yang besar..


Salman Khan! yeahh.. Salman Khan bebeh...

Kenapa aku cakap dia hero??

Sebab, dia sanggup melepaskan orang tercinta (Kajol) hanya untuk melihat orang tu bahagia. Dia korbankan cinta dia, merelakan bakal isterinya berkahwin dengan orang lain. Sedangkan dia sayang dan cinta kat Kajol. Sanggup tak balik nak tunggu hari pernikahan.

Bagi aku, cinta dia sangat luhur. Benar kata pujangga..cinta tidak harus memiliki. Bukan dia mengalah dalam menawan hati insan tersayang, tapi baginya.. melihat perempuan yang tercinta bahagia sudah cukup membuat dirinya merasai kebahagiaan itu.

Memang kita nak orang yang kita cinta dan sayang menjadi milik kita.. tapi andai dirinya tidak bahagia, apa gunanya. Cinta dia mungkin kita tak miliki, namun kita miliki kasih sayang seorang sahabat. Tak berkasih tak bermakna tak boleh menjadi sahabat kan?


4 comments: