Monday 26 May 2014

Tangkap Muat

"Awak memang tak dapat hidup tanpa pompuan kan?"

Kata-kata yang pernah dilemparkan Ribena semasa last conversation kami berdua. Tidak aku menyangkalkan kerna memang benar, apa jua cara sekalipun aku tak dapat hidup tanpa perempuan di sisi. Perempuan di sini tak bermaksud partner mahupun kekasih gelap. Cukup hanya sekadar teman untuk berbicara.

Saat terputusnya hubungan yang terjalin, benar ada yang mencuba menghulurkan tangan namun aku bukan jenis yang tangkap muat. Apatah lagi Shiznat iaitu ex pertama aku yang masih mengharap dari aku. Ada jugak sekelumit perasaan untuk menyambung balik ikatan yang pernah terputus tapi sampai bila harus membiarkan dia hidup dalam bayang-bayang aku? 

"I'm sure, you will find your love soon.. believe me"
"Yea, I will.. thanx love" (Sampai arini masih panggil aku love..)

Keputusan aku yang sangat tepat. Shiznat akhirnya temui cinta hatinya. 

Balik kepada isu di atas. Tak sampai sebulan aku dan Ribena putus, begitu mudah baginya untuk mencari pengganti. Pernah dia bagitau aku ciri-ciri perempuan yang dia nak, namun apa yang aku nampak sikit pun takde kat perempuan tu. Bukan aku jeles, tapi perlu ke dia main kaut je mana yang ada depan mata? 

Seolah, sangat murah cintanya terhadap aku. Seperti cintanya itu bak angin yang bisa pergi bersama tiupan angin - berlalu begitu sahaja. Mana yang ada, semua dilayannya. Tak cukup yang tu, ex pun dibedalnya. Entah, aku sendiri pun tak paham. Dulu kamain kutuk kaw-kaw dorang depan aku tapi sekarang? hmm..

Mungkin aku sorang je kot yang kurang bijak, masih tak move on. Dia dah ber'wife''hubby' dah sekarang tapi aku masih macam ni. Bukan aku tak nak, tapi belum tiba masanya. Kalau nak main kaut je, dah lama aku buat tapi aku tak nak. Aku nak hati aku benar-benar bersedia.

Kekadang aku fikir, siapa yang tak dapat hidup tanpa perempuan sebenarnya?

8 comments:

  1. "masih mcm ni" isn't a bad thing. takan nak tangkap muat saja :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. sebab tu masih solo.. ;)

      Delete
    2. kadang² single tu lagi baik dari dapat someone yg menyakitkan hati.. :)

      Delete
    3. yups! betul tu.. tp kekadang, teringin jugak hati ni terisi :)

      Delete
  2. isikan la.. tapi mesti ada risiko.. samada happy or tak je.. ;)
    # pengalaman dulu terlalu banyak. sakit, jatuh, bangun tak pernah serik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. iAllah, happy.. mohon doakan :)
      dan dari pengalaman itu jugaklah yang mendewasakan kita.. kan?

      Delete
    2. semoga apple temui bahagia apple.. amin.. yup, absolutely right! jgn pernah mengalah dlm berjuang.. :)

      Delete
    3. amin amin... :D
      semoga dak keciq pun happy jugak ngan partner.. jaga dia leklok :)

      Delete