Wednesday 4 June 2014

Perfect Match

Rancangan TV yang takkan aku miss setiap hari Ahad, jam 6.30petang di ntv7 (I feel good..haha). Dah lama sebenarnya rancangan ni siar kat TV tapi saja nak update kat blog. 

Kalau dulu aku sorang je yang duk ngadap TV tengok show ni. Kekadang ditemani adik dan abang aku. Dan sekarang siap mak aku sekali join..hahaha.. Penangan mencari jodoh!

Fokus utama mestilah 24 perempuan yang cantik jelita! Bukan calang-calang orangnya ye.. semuanya yang educated. Peserta lelaki pun apa kurangnya.. cuma kekadang aku tengok peserta lelaki ni kebanyakannya tak hensem..hoho. Tapi tapi, walaupun takde rupa sangat..mereka poket besar oke!

Nak pikat hati perempuan bukan senang. Peserta lelaki kena melalui 3 stage. Kalau sampai ke akhir ada yang masih mengekalkan lampu hijau, maka dapatlah dia bawak balik mana yang still on kan lampu. Kalau ramai yang masih on, dia boleh buat pilihan mana yang dia nak. Kalau semua 24 lampu dipadamkan, balik tangan kosong la mamat tu..kekeke 

Banyak-banyak 24 orang tu, ada dua orang yang telah berjaya mencuit hati aku. Nombor 4 dan nombor 9. Aku tak tahu nama dorang sebab kecik-kecik dulu aku tak belajar Mandarin. So, tak pandai nak baca. Aku teringin jugak nak tengok lelaki mana yang berjaya pimpin tangan dua orang awek ni. Banyak jugak yang datang semata-mata demi mereka tapi semuanya ditolak. Aku pun tak paham apalah perempuan-perempuan ni nak sebenarnya..hmmm..

Nombor 4 ni agak pendiam sikit tapi sangat cun! (bagi aku la..) Nombor 9 ni pulak, ada je celoteh dia..haha.. comel aku tengok..Kekadang tu nampak jugakla manja dia ni.. Paling best bila dia bertekak lidah ngan nombor 10. Tergelak-gelak aku tengok. Mereka berdua tak pernah bersependapat dan ada je yang nak dibantah. Jarang tengok mereka bergabung. 

Tengok pun tengok jugak tapi banyak sebenarnya aku belajar. Macam mana nak pikat hati perempuan.. apa yang perempuan tak suka.. Lebih-lebih lagi bila tiga pengacara tu bagi tips. Sangat berguna!  

Hmm..kalaulah aku orang China, nak je aku join show ni. Mana tahu dapat pimpin tangan awek nombor 9 tu :) 


No comments:

Post a Comment