Friday 27 June 2014

Permulaan Hidup Baru

Alhamdulillah, dah seminggu aku berada di tempat baru setelah sekian lama aku melemakkan badan aku hampir setahun.. (takdela lemak sangat pun ;p). Dan selama setahun tu jugaklah otak aku ni tak bergerak.. Bila dah sambung belajar ni, haa maka mulalah kena cari gali balik mood belajar..

Di sini, semuanya baru untuk aku. Aku hanya kenal junior sekolah aku dulu. Okayla kan dari takde langsung. Terkejut macam tak percaya dia waktu aku cakap aku pindah sini. Hahaha.. berlari dia datang jumpa aku. Apa lagi, kenalah bahan kat aku satu dua sebab makin membulat dia sekarang. 

Tengah borak ngan junior, datang classmate dia. Maka sesi berkenalan pun bermula. Dan seperti biasa, mereka semua label aku 'chinese'! adeii.. hahaha.. Esoknya, aku pergi kuliah dan ternyata classmate aku pun terkejut sebab mati-mati dorang ingat aku ni chinese. Ish, cepat betul gosip liar tersebar kat sini..

Budak classmate aku okay. Kepala gila-gila. Dapat pulak lecturer yang melayan gila-gila dorang..so lagi happening la kelas tu. Hasil soal siasat, budak classmate aku aktif rugby touch.. haa, peluang baik ni! Nanti boleh aku join team dorang sebab aku pun minat ngan rugby touch ni. Aku sentuh kau, kau mati..kekeke..

Hostel aku sekarang kalau nak dibandingkan ngan yang lepas, lagi selesa dan lagi luas sekarang. Tengah-tengah tu pulak ade court badminton. Lagi best beb! Petang-petang, ade la amoi-amoi duk main badminton. Amoi pun amoi la kan, janji aku dapat main. Dengan muka tak malu, dah la takde raket.. pergi mintak raket dorang dan join dorang main. hehe.. 

So far, hidup kat sini okay. Cuma kekadang adelah jugak sekelumit perasaan rindu kat tempat dulu.

Semoga kehidupan aku kat tempat baru ni, dipermudahkan segalanya. Aminn..

10 comments:

  1. Aamiin..... Moga dipermudahkn n hepi selalu, apple......

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekasih merpatibiru :)
      semoga awak pn hepi selalu

      Delete
  2. Good Luck dear.... Sila study rerajin... jangan noty2... ;)

    ReplyDelete
  3. Nak tanya.. Umur brapa ni? Hahaha.. Soalan cepu cemas.. Btw selamat berpuasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. underage lagi budak ni..
      klu nk tgk movie pon kne ade parental guidance lagi..
      ha ha ha :)

      **selamat berpuasa Jen. :D

      Delete
    2. Dak keciq: haha umur eh? berpangkal 2... :D selamat bpose jgk beb!

      Delete
    3. Anon: haha anon la sgt kan.. ;p
      sempat lg hang ni eh..huhhh

      nway, slmt bpose jgk ccbp! :D

      Delete