Wednesday 2 July 2014

Panahan Cupid

Beberapa hari sebelum berpuasa, kehidupan aku di kolej ini 'diganggu' dengan kehadiran seorang insan yang hanya aku kenali di alam maya. Aku namakan dia PopCorn. Tidak aku menyangka, kata-katanya yang ingin berjumpa aku adalah benar belaka. 

Dan boleh aku katakan, ini ialah blind date ;p

Jujur, aku sangat malu. Entah kenapa, aku rasa sangat malu padahal kami dah berhubung selama setengah tahun. Dah banyak benda yang kami bualkan, tapi perasaan malu itu sangat menebal. hahaha.. poyo kan..

Hari demi hari berlalu, dan tibalah saat itu. Giler la jantung aku ni berdegup.. macam nak pecah rasanya! Cool, rileks.. aku cuba tenteramkan hati.. 

Wajah yang selama ni aku tatap tru fon sekarang dah ade depan mata! Umm, agak berlainan sikit. Macam dalam pic, nampak tembam je pipi tu haa tapi bila in real life..hmm, okay.. not bad. I like! :D

Sepanjang berdua dalam kereta, aku banyak senyap. krik krik krikkk..hahaha.. malu weh! Di tanya sepatah, aku jawab sepatah. Pastu, disebabkan tak tahu nak borak apa, aku pun mesej si Cotton Candy. Yang ni pulak satu hal.. kalau tak membahan aku memang tak sah.

Tempat ni aku tak explore pun lagi maka aku dan Popcorn gamble jela nak pergi jejalan kat mana. Satu je aku tak paham dia ni.. suka sangat ajak aku pergi pantai pukul 4. Panas kot! Macam waktu lain tak boleh p pantai je.. Berkerut-kerut mata dan dahi aku ni duk menahan keterikan matahari..

Walaupun tak banyak tempat sangat kami pergi tapi so far, semuanya best dan fun. Aku dapat kenal dia dengan lebih mendalam.. dan yang paling penting, aku dapat rasa sayang dan cinta dia kat aku.. awww~ hahaha :P

Sebenarnya, dah lama dia menunggu. Sentiasa sabar dalam menanti jawapan aku.. tapi aku seperti biasa memberi jawapan yang sama.. "I'm not ready yet..".

Sesungguhnya, blind date ini sedikit sebanyak telah membuka ruang hati aku untuk menerima dirinya..

Dan mungkin inilah masanya untuk aku berkata, "Yes, I do".. kan?


p/s: Happy Ramadhan! :D

10 comments:

  1. popcorn pulak dah..
    bila plak nak ade smbal belacan?
    ikan patin masak tempoyak?
    haha :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. kalau yang tu, kena tunggu kemunculan orang barulah.. ;)

      Delete
  2. Your entry has made me smile. Comel je u and ur popcorn. Reminds me of mine back then. ~_~

    ReplyDelete
    Replies
    1. we always comel! haha.. ;p
      best kan bila teringat waktu first time jumpa.. macam2 ragam..hehe

      Delete
  3. wah.. bunga² cinta tengah nak berputik ni.. *senyum je baca. sebab sweet sgt.. lalala..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. tahu takpe..
      tengah berputik ni, kalau membaja tiap2 hari, boleh berkembang mekar jadinya :D.. heee.. doakan kami ye dak keciq!

      Delete
    2. dah 2 minggu dari tarikh komen post ni.. so how? kembang mekar tak sekarang ni? * takyah nak blushing sgt ye apple.. :p

      Delete
    3. hahaha.. agak berkembang mekar jugak la.. :D
      nak blushing jugak! :P

      Delete