Thursday 25 September 2014

Langit Tak Selalunya Cerah

Tertarik dengan entry 'Sometimes' yang ditulis oleh Belacan Temasek. 

Benar, kadang-kadang apa yang kita nak tapi tak dapat. Dan benda yang kita tak pernah pandang ataupun hajati...yang tu lah kita dapat. Kadang-kadang dapat, itu memang rezeki sangat-sangat!

Aku pernah suka, sayang takpun macam omputeh cakap, fall in love dengan seseorang di mana kalau sehari tak dapat dengar suara.. alahaiiii rindu teramat wehhhh! Dapat bercakap walau sekejap pun dah cukup melebarkan senyuman aku. Bahagia, cukup  bahagia.. Tapi, cinta ini hanya bertepuk sebelah tangan. Meskipun dirinya tidak dapat aku miliki namun dirinya tetap terpahat dalam hati ini.

Ada juga yang confess dan sanggup menjadi yang kedua walaupun dah tahu aku dah dimiliki. Aku sayang dia tapi hanya sekadar sahabat - tak lebih, tak kurang. Cintanya aku tolak secara baik tapi dia tak give up. Katanya sanggup tunggu aku dan sampai satu tahap, aku kurangkan conversation aku ngan dia. Mungkin masa tu baru dia sedar kot yang aku betul-betul tak leh terima dia.

Main tarik tali pun ada jugak. Aku sayang kau, kau sayang aku. Masing-masing tak memulakan langkah padahal dah tahu isi hati. Tak tahu kenapa. Sayangkan persahabatan mungkin. Tahun berlalu, dan aku ada gf begitu juga dia. Bila dapat tahu, terkejut.. menyesal. hahaha.. bodoh pulak rasanya. Layan Sixth Sense - Menyesal aku time ni.. kekeke :P

Ada kalanya jugak, cinta itu bertaut. Tapi apabila ikatan terjalin, macam-macam dugaan dan masalah kami hadapi. Selesai satu, datang pulak yang lain. Kekadang, tak selesai pun lagi.. ditambah pulak masalah lain. Macam lagu Forteen - Berdua Bersatu tu la kisah percintaan kami. Akhirnya, nokhtah harus diletakkan dalam hubungan ni. 

Hidup ini tak mudah dan langit tak selalunya cerah. Banyak cabaran, liku-liku yang harus kita semua lalui terutama bagi 'kita' - people like us. Apa yang aku dapat dari pengalaman, hargailah apa yang ada sekarang. Tak kira sesiapapun mereka.. aku hargai mereka semua dan nikmati hidup ini.

Lebarkanlah sayapmu dan terbanglah... Jangan jadikan alasan 'kita' sebagai satu halangan untuk kita merasai nikmat kehidupan.

1 comment: