Saturday 3 January 2015

Sayonara 2014 :')

Membelek entri lama; baca balik apa yang aku wish untuk tahun baru 2014. Sedikit sebanyak ianya membuat aku tersenyum sorang-sorang. Tak sangka, begitu cepat masa berlalu.. Dah masuk tahun 2015.

2014, banyak cerita hidup aku. Bermulanya hanya secebis lembaran kain putih yang kosong. Dan kemudian kain itu di koyakkan menjadi cebisan-cebisan kecil yang tak mampu aku sambungkan balik. Hitam - hanya warna ini mampu aku gambarkan ketika itu. 

Dalam diselubungi warna hitam yang gelap dan kusam.. ada yang datang mewarnakan kain aku.. Jujur aku cakap, hiasannya sangat indah..sangat cantik yang membuat aku terpana. Sekelip mata, warna kehitaman itu bertukar menjadi warna-warni. Iye, aku sangat bahagia ketika ini. Tapi... dalam kebahagian itu, cebisan kain masih tak dapat aku cantumkan. 

Lama jugak untuk aku menjahit cebisan kain ini menjadi satu. Namun, dengan adanya insan yang bernama Popcorn.. perlahan ianya menjadi satu lembaran kain yang sangat cantik. Cebisan ini sudah mampu aku kaitkan menjadi satu. Tidak lupa jugak buat Cotton Candy yang selalu ada di kala aku susah dan senang. Sesungguhnya kamu berdua banyak membantu dalam mencorakkan lembaran kain putih 2014 aku. Kiss sikit..muahhh xoxo.. kekeke :P

Tahun 2014 jugak merupakan tahun di mana aku memulakan hidup baru di tempat baru - sangat asing. Perlahan aku menyesuaikan diri dan syukur.. aku berjaya survive! Walaupun kekadang rindukan tempat lama, tapi ini jalan yang aku pilih.. maka.. hidup itu mesti diteruskan. So far, aku happy duduk kat sini.

Paling membuat aku gembira, aku berada di sini - di samping keluarga. Tiada yang lebih bahagia melainkan bersama keluarga. 

Semoga 2015 menjadi tahun yang lebih baik buat aku, kau, dia dan kamu semua. Aku harap segala hajat yang tak tercapai tahun-tahun lepas.. dapat dilaksanakan tahun ini. InsyaAllah. Semoga kita semua bahagia, gembira dan sihat selalu. 

Selamat Tahun Baru semua! ^__^

2 comments: