Tuesday 26 May 2015

End Of Semester!

Alhamdulillah, berakhir sudah perjalanan menepuhi semester ini. Dan aku punya cohort paling awal habis exam. Orang baru sibuk nak bukak buku nak study, kami dah start heret beg balik kampung. Ohh..so heaven okei! Biasanya, kami lah yang paling last balik. Thanx unit peperiksaan! hahaha

Seperti yang dirancang dalam kepala, aku ajak kawan-kawan pergi Rantau Panjang. Nasib plan menjadi kalau tak, memang aku p sorang-sorang je la. Sorang pun sorang laa janji kepuasan hati tercapai. 

Punyalah nak cari jalan pergi sana..kamain susah. Sorang duk cakap jalan ni, sorang duk cakap jalan tu. Aku senyap je sebab tak tahu jalan. Yang aku tahu lalu kut roundbout Wakaf Bharu. Tu je. kikiki.. Maklumlah, bukan Kelantanese.. Last2, bukak waze. Tunjuk jalan kut roundbout WB. Hahaha.. 

Perjalanan tak sampai sejam pun p sana. Dalam tengahari kami sampai. Perut lapar, apa lagi melantak makanan laa.. Perghh makanan Thai memang pujaan hati aku dari dulu hingga kini. Tak pernah menghampakan lidah dan tekak. Sedap! Nanti nak bawa Popcorn makan kedai ni.. :D

Misi shopping start! Masing-masing duk sibuk cari dress, jersi, seluar jeans dan etc.. Tapi aku sibuk cari buah laici dan seangkatan dengannya. Hahaha.. Aku selalu camni. Tak boleh kalau tak beli makanan. Masalah, bukan sikit.. tapi banyak! =="

Hasil shopping aku:
- Seluar track dan quarter (ni kiriman orang)
- Laici 2kg
- Mempelam 3kg
- Kacang gajus 1/2kg
- Lempuk durian 3 paket
- Beras siam..

Bukak wallet, less than RM10 T_T sebab kawan pinjam RM50 buat shopping baju. Nasib dah takde pape nak beli. 

Pulang dengan hati riang gembira..weeee~ ^__^


p/s: ikutkan hati esok tu nak pergi Pasar CT Khadijah nak beli jala emas.. tapi nasib dapat kawal nafsu. haha.. Nway, Happy Holiday! 

2 comments:

  1. selamat bercuti bae! untunglah dapat berpuasa kat rumah ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tenkiu! selamat pulang ke kampung dear!
      Haa meh la nak puasa sekali jugak :D

      Delete