Wednesday 12 February 2014

Mimpi

Saat aku bangun dari tidur, aku tersenyum sendiri. Cuba memutarkan balik filem mimpi. Perempuan itu, muncul lagi dalam mimpi aku untuk yang kedua kalinya. Seolah ini adalah sambungannya.

Indahnya, sangat indah mimpi itu. Kalaulah mimpi itu menjadi kenyataan, alangkah gembiranya, bahagianya aku. Walau sekadar mimpi, ianya cukup membuat aku melompat-lompat - terbang di awan. 

Aku masih ingat, lirikan matanya. Manja, comel.. ahhh.. cair weh! Tu baru dalam mimpi dah buat aku jadi tak tentu arah.. apatah lagi kalau dah menghadap depan-depan. Mahu tak luruh jantung aku beb.

Suara manjanya.. setiap bait perkataan yang keluar dari mulut dia - bisa bikin jantung aku berhenti sekejap. Kata-katanya masih segar dalam otak kepala aku. Haizt, rindu la pulak nak dengar suara dia yang manja tu.

Aku tak mengharapkan untuk kali yang ketiga. Tapi andai dia hadir lagi, aku tak kisah. 

Tapi, mimpi hanya sekadar mimpi. Kebahagiaan itu hanyalah seketika. Bila terjaga, segalanya tiada. Hidup dalam realiti sangat pahit, penuh dengan keperitan. 


Andai bisa mimpi ini menjadi kenyataan...

14 comments:

  1. Untunglah orang tu..hahahaha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..sbb smpi termimpi² :P

      Delete
    2. hahaha.. mimpi yang tak diundang sebenarnye.. tapi tak sangka pengakhiran yg sangat best.. ;p

      Delete
  2. ahem!
    untunglaaaa ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang untung pun cik bel.. bahagia terbang di awangan dh ni ;)

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. bodoh pun xpe.. haha janji hati bahagia ;p

      beranikah kah kah...?

      Delete
    5. This comment has been removed by the author.

      Delete
    6. eh mesti...
      bahagia ngan si perempuan mimpi ^__^
      auummmm... haha

      jeles kah? ;p

      Delete