Sunday 2 February 2014

"Kau dah gemok...!"

Orang cakap, bila bercinta mandi ni tak basah, makan tak kenyang. Itu semua dusta! Kenapa? Sebab aku rasa bila aku mandi, basah je.. siap bersabun bersyampu lagi. Waktu makan lagi laa..selagi tak kenyang selagi tu la aku makan.

Aku bahagia dengan hidup aku semenjak dua menjak nih. Dulu aku makan seciput je okay. Kalau tak percaya, boleh tanya family aku..kawan-kawan aku. Kalau di tiup angin, akulah orang pertama yang akan melayang terbang. Tapi sekarang, entah kenapa selera aku makin bertambah. 

Orang pertama yang komplen, adik aku. Masa tu tengah lepak dalam bilik. "Aku rasa kau dah gemok la..!", sambil gelak kat aku. "Iyeke? Gemok eh? Ketara sangat ke weh?", tanya aku. "Yelah,tengok tu haa.. atas meja kau. Macam-macam makanan ade..ishhhh..!". Memang gelak sakan la adik aku ni sorang kat aku. "Well, orang bahagia..", sambil senyum kat dia.

Dalam beberapa hari kemudian, isu aku gemok ni masih menjadi topik hangat antara kami berdua. "Gemok sangat ke aku nih? Berat maintain je..", kata aku. "Iye, aku tahulah sebab tiap-tiap hari aku duk ngadap muka kau. Tengok pipi kau tu, dah tembam la..hahaha..". Sambung dia lagi, "Even our mum pun cakap kau dah gemok!". Gelak dan gelak. =="

Waktu makan malam, macam biasa satu pinggan tak cukup untuk aku. Tetiba ayah aku cakap, "Banyak eh Apple makan sekarang. Patut la dah makin gemok..". Berhenti jap aku waktu nak cedok nasik. Berhajat nak tambah dalam dua tiga senduk, terus jadi satu senduk je. Mak aku pulak sampuk, "Laa, gemok camni la okay". "Erkk....", aku terkedu jap dan sambung makan. Adik aku dah sengih-sengih dah.

Beberapa hari lepas kot, dirinya pulak yang cakap aku gemok. Yang ni buat aku agak terpana sikit. Padahal dulu dialah haa yang suruh aku makan banyak. Tambahkan berat laa.. kurus sangat laa.. Kamain lagi aku makan dan makan sebab nak tunaikan permintaan dia. Tapi, bila aku dah jadi camni macam-macam pulak yang dia komplen. Haihhh...nak je aku ngap-ngap budak nih. kekeke.. jangan marah eh ;)

Abang aku ada balik rumah. Dia pun cakap benda yang sama. Siap gelak-gelak lagi kat aku. Hampeh betul.. "Hahaha, kau dah gemok! Tengok pipi kau tu..tembam!", sambil tu duk main-main pipi aku nih. Grrr... "Mana ade gemok la.. Pipi je yang naik.. tapi berat aku maintain je..", bagitahu aku. "Ala, penimbang tu rosak.. kekeke.. macam tak percaya pulak tengok adik aku nih dah gemok..". "Nak buat camne, bahagia..oh bahagia..", jawab aku sambil tersengih.

Memang pipi aku dah tembam, sangat ketara kottttt tapi bila aku pegi timbang, berat badan aku ni maintain je. Adik aku lagi berat kot dari aku. 

Dan sekarang, topik aku gemok selalu menjadi perbualan mereka. Kalau tengah lepak tengok tv, ada je mana-mana yang comel - pipi tembam.. terus aku kena bahan. "Pipi macam kau lah....", "Bulatnye...macam kau Apple..!hahaha..", dan macam-macam lah. Nasib baiklah aku boleh terima.. 

Ahhh.. tak kisahlah. Janji aku bahagia sekarang. Sebab tu kot selera aku bertambah.hahaha.. :D

4 comments:

  1. oh..bersenam lah..ikut amalan pemakanan Kevin Zahari tue..tapi gemok tue cute what..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. tu la, sekarang kurang bersenam. Mungkin sebab tu kot naik. Tapi badan xnaik pun, pipi ni haaa.. haha, btul tu..cute sgt kan ;)

      Delete
  2. itu tandanya happy. :) Cute story...

    ReplyDelete