Tuesday 19 August 2014

Swatch Pengikat Ikatan

Kedatangan Popcorn kali ini sangat bermakna. Banyak benda baru yang kami belajar dan yang paling penting, mengenal hati budi masing-masing secara lebih mendalam. 

Dan yang paling best ialah...

Tadaaaa! Jam Swatch pemberian Popcorn sebagai tanda ikatan hubungan kami.


Seriously, aku sangat suka jam ni. Combination colour yang menarik. Hee.. aku ni dah la jenis suka colourful, so pilihan Popcorn sangat tepat! Terima kasih ye.. next time bagilah lagi.. ngee :D

Bukan tu je, kali ini banyak tempat baru kami explore. Antaranya, naik bot penambang ke Kg.Laut. Sebenarnye kami main hentam je. Niat asal nak pergi menara tinjau tapi tutup. Alang-alang dah bot ni sebelah menara je, apalagi.. terus pergila kan. Tanya pakcik bot, dia cakap Kg.Laut ni terkenal dengan wayang kulit dan serunding. Haa, okay la tu. Tak pernah lagi aku tengok wayang kulit depan mata. Dapatlah jugak try main wayang kulit tu walaupun agak kekok di situ..

Cakap pasal makanan pulak. Lunch aritu, aku bawak Popcorn pekena teh tarik madu ngan sup ikan kat area PCB. Yang ni memang terbaik.. Korang boleh tanya pakcik gugel ' Teh tarik madu Pak Mat'. Harga RM3 untuk segelas. Okay la kan.. Cuma sup ikan dia ni portion besau. Tak larat eh dua orang nak habiskan. Aku rasa, dalam 4 or 5 orang pun boleh tu..

Pastu, dinner pulak kami try tomyam kat restoran.. er, aku lupa nama dia. Yang ni kawan aku rekomen. Tomyam dia memang sangat sedap! Pedas, masam, manis..perfecto! Kawan aku cakap, kedai ni Siam punya.. No wonder la nyumm. Aku yang jenis tak tahan pedas pun sanggup makan sebab sedap punya pasal.

3hari 2malam Popcorn kat sini, sangat sekejap rasanya. Hari Ahad kami terpaksa berpisah sebab masing-masing ada komitmen. hmmmm.. Sabar jelah..

For the next time, kami nak try ke air terjun pulak. InsyaAllah, kalau takde pape yang menghalang..


6 comments:

  1. hip hip horey g waterfall ;)

    ReplyDelete
  2. wokey! next time kte jejak mundok!
    doo ter tam-tamae tueng tam kab chan daï :D

    ReplyDelete
  3. hahaha tu lagu siam la wak XD
    amik mood dulu

    ReplyDelete