Wednesday 6 August 2014

Mat Ri Yeeeee!

Fuhh fuhhh.. Lama giler rasanye aku tak update blog. Kerja belambak sampai aku tak tahu mana satu yang nak buat dulu. Dua bulan ni memang sibuk ngan esaimen je memanjang. Habis bulan Ogos ni, aktiviti luar pulak menyusul.. haizt!

Nway, Mat Ri Yeeee! (Selamat Hari Raya!) :D Tak terlambat lagi kan nak wish..hehe.. 

Raya tahun ni alhamdulillah, better than last year. sobss.. Tahun lepas beraya di perantaun, maka duit raya pun tak dapatla kan.. huhh.. kering je poket tahun lepas. Tapi, tahun ni poket aku kembali tebal! Haha.. best woo walaupun umur macam ni masih dapat duit raya. Serius, terasa diri ini masih lagi muda.. mihmihmih :3

Dan tak sangka.. rupanya ramai jugak yang merindui aku. Al maklumla.. jadi perantau tahun lepas kan. Mak sedara aku kamain lagi peluk aku (dah la lama), cakap rindu bagai.. hahaha. Paling best, pergi rumah jiran waktu kecik-kecik dulu. Nostalgia gila! Dapat bergelak ketawa semua.. Kami semua ni dah macam adik beradik. Harap mak ayah je lain-lain..

Open house tahun ini sangat-sangat menggalakkan. Sebelum asar, main food dah habis da. Kesian pulak tetamu yang datang lepas tu. Menjamu kuih raya jela jawabnya.. Dan, kehadiran ex abang aku lagi memeriahkan suasana rumah. Walaupun bergelar ex, hubungan dia dan keluarga aku masih lagi akrab. 

Meskipun tahun ini aku dapat beraya bersama keluarga, namun jauh di sudut hati.. aku masih teringat raya tahun lepas. Ingat bukan bermakna rindu.. tapi kesakitan, keperitan dan keperihan itu masih dirasai. Kalaulah aku boleh delete memori tu dalam otak ni kan best..

Hm..

Papepun, Selamat Hari Raya sekali lagi! Maaf ampun dipinta atas salah dan silap selama ini. Andai ada yang terasa, kecik hati dengan penulisan aku.. mintak maaf sangat-sangat.. Dan yang mana mintak duit raya ngan aku tu, sorrylah tak dapat kasi lagi. InsyaAllah, lagi dua tahun meh tuntut ngan aku okei :)


p/s: menghitung hari


6 comments:

  1. kalau aku kayaaaa...hari² hari raya ;)
    selamat hari raya!

    ReplyDelete
  2. slmat hari raya Jenabion!!!!! XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. cess..! hahaha.. lame tak dengar name tu..huh
      selamat hari raya jugak Bebit!! :P

      Delete