Monday 20 October 2014

Kawan

Apabila berkawan, aku kawan betul-betul. Tak kira kau ni ape. Dan aku tak pernah nak pandang masa silam kau.. yang aku tahu, kau yang sekarang. Semua orang tak perfect, dan semua orang ada sejarah memasing. 

Tapi, dalam berkawan ni.. kena hati-hati jugak. Ada yang boleh kita jadikan kawan dan ada yang kita boleh jadikan sahabat. Mencari sahabat, susah. Kerna sahabatlah yang akan sentiasa berada di sisi kau waktu jatuh bangun kau.. waktu kau sakit, susah dan senang. 

Mungkin sebab tu orang panggil persahabatan, bukannya perkawanan. Heee ;)

Bila berkawan ni.. satu je masalah aku. Iaitu, terlalu baik. Bila kawan aku susah, aku akan tolong setolong-tolongnya.. Bila mintak tolong even for a small matter, aku akan tolong. Tak kisah. Sebab bagi aku, apa gunanya kawan tapi bila mintak tolong, macam-macam alasan bagi.

Dan setiap kali, akan pasti ada yang menjadi 'gf' aku. Aku pun tak tahu kenapa..hahaha.. dari sekolah lagi. Bukan aku yang cakap, tapi kawan-kawan aku ni haa. Macam tadi nak keluar, si M cakap "Apple, mane gf?". Tergelak aku dengar..adeii.. Aku pun layankan jela.. hoho.

Paling sakit bila berkawan ni ialah bila putus kawan. Yang ni aku paling benci dan tak suka. Kalau putus cinta, boleh lagi cari yang lain.. tapi if putus kawan.. susah weh nak cari sebab tak semua ada perangai macam kawan kita tu. Terutama yang kita paling ngam.

Lagi satu, bila kita terpaksa hadkan limit kita bila berkawan. Macam aku ngan Jebon dulu.. dia agak kongkong aku bab berkawan ni. Aku tak boleh kawan ngan yang ni, yang tu.. Nasib LDR. Boleh la main tipu-tipu.. Kejadahnya nak limit2.. aku ni pulak jenis yang tak boleh duduk diam. Nasiblah Popcorn okay je..hee ;)

Kadang-kadang, kena limit sebab kawan kita tu taknak gf or bf dia jeles. Yang ni aku tak tahu la nak cakap ape. Ikut jela sebab aku taknak kerna aku, dorang gaduh dan paling teruk break. Yang penting, kawan aku tu happy.

Haa, sebut pasal ni kan. Ada jugak jenis kawan bila dah ade gf or bf.. kawan-kawan dah buang ke laut da. Hmm.. if aku ada berperangai cenggini..  mohon sangatlah bagitahu kat aku. Biar aku sedar diri sikit.

Papepun, aku sayang kawan-kawan aku. Kiss sikitt.. muaahhh! xoxo haha.. ;)

No comments:

Post a Comment