Sunday 23 March 2014

Result SPM

Sebelum result SPM keluar, pelbagai janji dan ganjaran dijanjikan untuk adik aku sorang ni. Terutamanya abang aku. Dia tawarkan Iphone 5s untuk adik aku andai dia dapat straight As. Ayah aku pulak janjikan untuk bawak dia ke umrah andai dapat 9A dan ke atas. Tapi belumpun result keluar, ayah dah bawak dia menunaikan umrah. Rezeki.

Seperti yang dijangkakan kami adik beradik, itulah result adik kami. Bukan nak kesian ke hape, tapi kami duk gelak sakan kat dia. Maaflah ye dik dapat abang dan kakak macam kami nih. kekeke... "Kenapa semua orang gelak dengar result aku?", kata adik aku. "Aku tepon abang, dia gelak. Aku balik umah bagitau kau, kau pulak gelak..hahaha.. Tak paham aku", sambung dia lagi.

Result dah dapat, maka sekarang masa yang genting untuk dia isi permohonan. Aku di kerah ayah untuk handle yang berkaitan ngan bidang aku sekarang. Abang aku pulak UPU ngan SPA. 

Bila isi permohonan ni, teringat pulak waktu zaman aku. Aku dulu, tak apply asasi. Bukan tak layak, layak je tapi aku lagi suka diploma. Semua pelik kenapa aku apply diploma. Bagi aku, diploma belajar rilek kot sebab masa dia panjang. Lagipun, terus menjurus ke jurusan apa nak amek waktu degree nanti. Kalau asasi, nasib tu masih atas angin. Matrik pun aku tak layan tawaran dia. Dapat pulak kampus main dia engineering. Lagi la aku pejam mata. hahaha

Pastu, tawaran dari kerajaan pulak medik. Ok, aku suka. Tapi tapi.. bila aku tengok tempat yang ditawarkan tu kat timur tengah, terus aku tolak. Aku sorok kot benda ni dari parent. Kalau tak, fly laaa aku ke sana. Taknak wehhh.. Kalau bagi Russia, nak la jugak.. (demand giler kann) Dan sekarang, bila duk tengok kawan aku p sana.. pastu melancong ke Europe bila cuti sem.. ada jugaklah timbul penyesalan tuh. Bukan menyesal pasal belajar, tapi pasal melancong... ngek!

Adik aku pulak, sampai arini tak habis-habis persoalkan kenapa aku taknak ke timur tengah. Tapi bila aku tanya dia nak pergi tak sana.. pandai pulak dia jawab taknak. Haiztt...

Aku tak kisah la adik aku dapat masuk mana-mana.. Janji mende tu dia minat dan boleh follow. Siap tanam hasrat nak satu kolej ngan aku lagi tuh.. Giler! hahaha.. Aku tak kasi kang nanti aku nak nakal-nakal tak boleh walaupun aku tahu dia takkan bocorkan segala rahsia aku.. 

Tapi, aku salute ngan azam dia. Katanya, nak lawan ngan kakak dia sorang ni. kekeke.. Yelah, asyik kena bahan dek aku jek.. Sape yang tak sakit hati kan. hehe.. Pembakar semangat sebenarnye tu dik oiii... Papepun, tahniah dan good luck! hahaha..

p/s: dan sampai arini, masih jadi bahan gelak ketawa kami adik beradik... :D

6 comments:

  1. Cotton Candy Bubble Pop!23 March 2014 at 20:21

    haha.. abesla budak tu klu study skali ng kakak die neh haa...


    okeyla, i pun nak bg ganjaran kat u la..
    klu result spm u dpt 10A+, u dapat i.
    macam yg u nak. :P

    xoxo jen.
    luv u muacks!!!!


    ihiks!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kenapa pulak? study ngan kakak die la bagus.. ;p

      ala..tak best la spm2 nih.. bagi la yg lain..
      boleh?

      haha.. jen la sangat kannn!

      Delete
  2. Cotton Candy Bubble Pop!23 March 2014 at 22:46

    yeah..
    i knw u LOVE JENAB.
    :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. who is jenab? haha
      tak kenal la...
      i kenal cotton candy sorang je ;p

      Delete
  3. adik you dpat bpe ? hmmm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. die dapat cukup2 makan je...
      tu pn dh kira ok.. kikiki.. ;)

      Delete