Wednesday 23 April 2014

23.04.2014

Just received a letter. Damn! Shit!

Say goodbye to my dream.

Say goodbye to run.

Say goodbye to everything.

Two years which I can see full of 'chaos'.

The new me will reborn. And you can't see the old me unless you are the chosen one, the true one.


Benar kata orang, pada masa inilah andai tiadanya kekuatan.. engkau akan menuding jari menyalahkan Tuhan yang tidak pernah membela nasib hambaNya.. yang tidak pernah mendengar rintihan hambaNya. Lantas, pada masa ini jugalah engkau berpaling jauh dariNya. Seolah kepercayaan engkau padaNya tiada lagi - kosong.

Padahal, tidak pernah engkau nampak akan hikmahnya kenapa engkau di ujiNya sedemikian rupa.

Siapa aku untuk bicara semua ini. Iman yang sentiasa tunggang terbalik, tak pernah utuh. Dah la hidup pun tak betul, senget. 

Tapi, tipu andai aku tidak persoalkan takdir ini. Tipu, andai aku menerima semua ini dengan ikhlas. Tipu, andai aku tidak marah, memberontak. Tipu, andai aku tidak rasa sedikit putus asa kat Kau.

Dan kenapa harus aku yang berjalan di atas ujian ini? Persoalan yang takkan pernah aku dapat jawapannya.

2017. Jauh sangat tahun ini untuk aku.

Jujur, aku give up. Semua yang aku pernah ada, dah takde. Orang yang aku sayang pun, entah ke mana. Bila mana saat aku ada kekuatan untuk bangkit.. dengan cepatnye jugak kekuatan aku itu direntap. Aku dah takde pape. Semua harapan aku kira hancur berkecai. Tiada guna untuk aku kutip dan cantumkan balik harapan.

Kerna, aku dah give up.

  

2 comments:

  1. Not sure what causes you to give up but again, we all learnt from the mistakes. We need experiences whether it was good or bad. This is life... The past is bygone, leave it and move on. We change for a better and for ourselves. Life is too short to complain and feeling sad. Whether you want to stick feeling depress and be the victim or wake up and move on.

    Change for a better life ahead. It's alright to feel sad and angry but not too long. Remember ini satu ujian daripada Allah swt. Mungkin ada sebab tertentu, hanya Allah swt sahaja yang maha mengetahui. Allah nak kasi kita yang terbaik....

    Cheer up ok. :')

    ReplyDelete
    Replies
    1. yea i know. but whenever i want to move on n have strength enough to stand.. something will keep me down again.

      i might be give up right now.. tapi bukan selamanya.. selagi punya waktu, akan ku cari jalan keluar melainkan dah takde pilihan.. maka terpaksa terima walau pahit sekalipun

      anyway, thanx for ur advice and u too..cheer up k! :)

      Delete