Tuesday 1 April 2014

Satu ketika...

aku pernah hampir kehilangan kau dari hidup aku, selamanya. Bagai jantung direntap waktu tu. Aku buntu, resah, otak kosong tak dapat nak fikir. Kenapa? Mengapa? Persoalan yang tak terjawab. Aku hilang arah.

Aku takut hilang kau. Aku sayang kau. Kau dah jadi sebahagian dari hidup aku. Aku tak tahu camne hidup aku kalau kau takde. Kepada siapa aku nak bercerita? Kepada siapa aku nak luahkan? Dengan siapa aku nak gelak ketawa? Dengan siapa aku nak cerita benda yang bodoh dan entah ape-ape..?

Peneman setia, adik aku. Dengar luahan hati, kesedihan hati aku. Sampai dia pun tak sanggup tengok muka aku yang moody, muram. Senyum pun terpaksa je. Sebab jarang untuk aku dalam keadaan macam tu.

Dari hubungan yang rapat tetiba rapuh macam tu - sekelip mata. Hati mana tak hancur luluh wei. 

Apabila mendengar penjelasan, yang nyata sangat mengejutkan aku. Satu tindakan bodoh daripada seseorang. Lantas, kau mengambil keputusan menjauhkan diri. Kata kau, demi kebaikan aku.

Cuma satu yang aku pinta, kembalikan kau dalam hidup aku. Tuhan mengerti, perlahan Dia kembalikan kau kepada aku. Walaupun agak sukar pada awalnya untuk meneutralkan balik semuanya. Yang pahit, semua aku telan dan telan. Takpe, biarlah.. janji aku ada kau.

Sekarang, aku dan kau dapat bergelak ketawa macam biasa. Aku tak kisah dan walau papepun yang bakal berlaku, aku takkan tinggalkan kau. Aku akan jaga dan pertahankan hubungan ni.

Dan sejujurnya, aku sangat bersyukur kau hadir dalam hidup aku. Sedikit sebanyak, banyak yang kau ajar aku tanpa kau sedari. Marah kau, nasihat kau, kutukan kau.. semua tu mengajar aku.

Aku mohon agar hubungan yang terjalin ini kekal di dunia dan juga akhirat.

Hey kapas yang bergula! Aku sayang kau ngek!


p/s: Buat kamu si Bulat, mekaseh sebab selalu di samping daku =)

No comments:

Post a Comment