Sunday 13 April 2014

::Pearl.Kahwin::

"Apple, Pearl dah nak kawen.." Eksaited muka dia waktu bagitahu berita ini. 

"Yeke? Alhamdulillah. Akhirnya, jodoh dia sampai jugak setelah sekian lamanye.. Bila?" tanya aku. Hati tak tahu nak cakap ape. Gembira ade, sedih pun ade. Gembira sebab nanti Pearl sah jadi milik orang. Sedih sebab nanti takleh ngade-ngade ngan die dah.

"Tak tahulah. Kau la tanye. Dia kan baik ngan kau. Kesayangan gituuuu.." 

"Hahaha yelah nanti aku tanya. Face to face gituuu.."

..........

Dua hari kemudian.

"Pearl! Pearl!" Berlari aku pergi mendapatkan dia. "Haa, ape dia Apple?" tanyanye ringkas.

"Heee.. dah nak kawen da orang tu.." sambil cuit-cuit bahu dia.

"InsyaAllah.." Maka berboraklah kami pasal kisah penyatuan dua hati. Simple sangat. Lelaki tu nak kenal, so Pearl suh pegi jumpa parent. Tak sangka lelaki ni serius dan terus buat ikatan pertunangan dan akhirnya ke alam pernikahan.

..........

"Hey.. Pearl nak kawen dah..!!" bagitahu aku ngan eksaitednye kat classmate pompuan aku. "Haa?Biar betul?? Takde ribut, takde angin.." Semua dah tertumpu kat aku. "Betul.." Jawab aku ringkas. "Camne dorang jumpe?" Bila aku cerita kat dorang, mulalah mereka duk menjerit-jerit. Katanya, nak carik calon camtu jugak. Taknak cintan cintun, kalau boleh nak bercinta lepas kawen. Alahai, comel je korang ni aku tengok.

..........

Di hari perkahwinan...

Tepat pilihan Pearl. Paling menarik perhatian aku ialah apabila dah selesai akad nikah, suaminya terus melakukan sujud syukur. Aku percaya, dia dapat bahagiakan Pearl. 


Hari silih berganti. Bulan berganti bulan. Aku mendapat khabar yang Pearl sekarang pregnant. Alhamdulillah. Bertambah lagi rezeki untuk dia sekeluarga. Aku senang melihat senyumannya yang kini sedang meniti hari-hari kebahagiaan.


No comments:

Post a Comment