Monday 9 December 2013

Ikan

Todak: Weh, kau kat mana?

My Love: Adalah.. kenapa?

Todak: Bila nak balik? Lamanya kau pergi bercuti..

My Love: Aku tak nak balik..kahkahkah.. :)

*******

Mai: You kat mana.. rindu laa.. bila nak balik?

My Love: Adalah... hehe..

*******

Mai: Tak tahulah hidup ni macam mana kalau takde dia, takde you..

My Love: :)

*******

Todak: Oit, hang kat mana?

My Love: Kenapa?

Todak: Aku nak pergi umah kau la bongok..

My Love: Aku ada kat Segamat ngan Pak Tam pergi jumpa IKAN

.................. (tersentap aku baca nama Ikan..)


Ikan?? Ikan ni jujur aku cakap dia memang syok gila kat my Love.. Dah tahu my Love ada aku tapi dia still keep messaging and calling.. cakap rindu sayang segala bagai.. Tu depan aku tuh. Kalau belakang aku tak tahu laa.. Nak je aku baling kasut kat muka kau Ikan tapi nasib baik lah aku ni jenis penyabar.. 

Yang bestnya, hari yang sama aku dan my Love berpisah.. sempat jugak ye my Love aku pergi cari Ikan nih.. Tak tahu la buat apa, malas nak layan malas nak fikir.. buat sakit hati aku je..

Terkejut aku bila dapat tahu my Love diam-diam pergi jumpa Ikan sekalipun ada Pak Tam.. Takkan la Pak Tam yang nak jumpa Ikan ni padahal Pak Tam memang menyampah gila ngan Ikan ni yang suka menggedik dan menggatal.. Lagipun Pak Tam dah ada awek, cun lagi.. My Love?? Aku tak tahu sebab kalau di ikutkan apa yang dia cerita kat aku, dia cakap Ikan ni bukan taste dia pun.. 

Kalau betul nak jumpa Ikan hanya sekadar kawan, jujur aku tak kisah... Tapi perlu ke nak sorok semua ni segala bagai ngan aku..? Patut la malam tu diam membisu je.. Aku duk mesej satu habuk pun tak di balasnya.. huhhh... Pukul satu pagi macam tu baru balas.. Bila aku tanya, jawabnya tengok TV dan tak perasan ada mesej masuk... Iyeke? Macam sangat kontra je dengan apa yang aku baca.. hahaha..

Biasanya, kalau nak tido memang dia ada call aku.. Tadi ada la jugak tapi aku malas nak layan sangat, so aku cakap aku mengantuk, nak tido.. ehh ehhhh... suara dia macam happy semacam je bila aku cakap aku nak tido.. Sebelum ni pasti dia mengeluh dulu dan agak susah nak lepaskan aku untuk tido.. nak tak nak kena teman dia sampai tetido.. ahakz! Apsal ehhh? kekeke...

Kalau betul pun nak cari orang lain.. tolong la bukan Ikan.. Ikan tu sangat pandai main kata-kata.. boleh cair, luruh jantung kau beb bila dia dah start mengayat... Dah banyak mana dia pasang.. At least, find someone who can take care of you, and be with you through thick and thin.. Bukan nak memburukkan Ikan tapi itulah kenyataannya..

Aku dah cakap, aku dah tak kan kisah.. nak buat papepun, buat laa.. janji selagi dia tak lebih-lebih dan tak melebihi batasan yang pernah aku bagitahu dia dulu... aku kira semuanya okay.. tapi kalau dah langgar batasan tuh, sorry to say laa.. memang goodbye la jawabnya... sobbsss...

Nampak sangat aku give up kan? hahaha... Entah la, aku pun tak tahu..sebab tu aku nak buat bodoh je biarkan semua mengalir seperti air.. aku serahkan bulat-bulat kat takdir.. Aku terima seadanya.. :)

Dan semoga hati aku kental menerima apa jua yang bakal berlaku dan sedang berlaku... dan juga yang telah berlaku...


2 comments:

  1. InsyaAllah, you will find someone way better than my love. Been there, done that.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks.. =] i do believe, everything happen has its own reason.. U done that? so, it must be hard to deal with those feeling and things right? nway, hope ur life is better now... ^^

      Delete