Sunday 8 December 2013

Mengalir Seperti Air

Banyak yang berlaku, namun aku tidak lagi menghiraukan apa yang terjadi. Memekakkan telinga berpura-pura tidak mendengar lagi baik daripada aku duk melayan yang akibatnya boleh meremukkan hati aku sendiri. Menguncikan mulut dari berkata-kata, itulah yang aku lakukan sekarang. Apa yang patut aku jawab, aku jawab.. mana yang tak.. aku biarkan saja soalan-soalan itu berlalu dan mengalir seperti mengalirnya air di celahan-celahan batu.

Hari demi hari berlalu namun aku berlagak biasa seolah tiada apa yang berlaku. Cukup dengan segala persengketaan aku dan mereka, aku dan dia. Aku dah penat dengan semua ini.. Aku nak rehat panjang, kosongkan otak aku dengan semua itu. 

Namun, kekadang ada yang tak terduga terjadi. Mendung di langit, aku sangkakan baik rupanya tidak... Yang mana mampu aku hiraukan, aku buat bodoh.. mana yang tertusuk kat dalam kalbu nih, aku biarkan ianya terubat sendiri.. Luka boleh sembuh, asalkan kau pandai ubatkannya supaya tidak menjadi lagi parah...

Akhir-akhir ini, hubungan aku dan my Love agak hambar. Aku malas nak mempersoalkan mengapa.. aku redha dan pasrah.. andai ini yang terbaik untuk kami, aku terima.. Bukan aku mengalah, bukan aku putus asa.. tapi aku serahkan segalanya di tangan takdir.. Doa aku tak pernah putus, namun siapa aku.. aku hanyalah manusia yang hina dan kerdil yang hanya mampu menadah doa meminta, tapi segalanya di tangan-Nya...

Bukannya aku putus harapan, tapi kekadang penat hati ini.. asyik duk makan hati je.. Mesej aku pun jarang nak di balasnya.. Call apetah lagi, nak angkat pun susah.. Kalau cakap pun, paling lama 10 minit je.. Paling aku terasa, waktu aku sangkut aritu.. Bukan dia tak kisah, dia kisah tapi caring dia yang aku pernah kenal dulu seolah-olah dah hilang.. Tv lagi penting kot dari aku waktu-waktu camtu.. 

Aku malas nak layan sangat perasaan aku ni bila hati dah berbicara.. sebab tu aku biarkan ianya mengalir mengikut arus... Time-time camni, waktu hati gundah gulana.. aku lagi suka mendiamkan diri, letakkan jarak dalam hubungan kami.. tapi setiap apa yang aku nak buat, aku still inform kat dia... Nak tak nak, hati dia kenalah jugak aku jaga.. (kekadang aku benci, kenapa aku ni baik sangat.. terlalu berlembut hati...hayyy)

Perbualan aku ngan dia tadi pun dah tak semesra dulu.. Bukan main excited tadi aku dapat dengar suara dia, tapi bila dah dengar suara dia yang macam agak kurang berminat... terus aku down.. tapi still maintain cool.. Mungkin dia ada masalah kot, aku cuba mempositifkan fikiran aku.. 

Hati pun dah penat.. maka aku biarkan semua ini mengalir seperti air.. Andai jodoh kami panjang, hanya hati saja yang dapat tafsirkan perasaan aku... dan andai hubungan kami kat sini je, aku terima seadanya.. Mana yang terbaik untuk kami berdua, aku pasrah.. aku cuma berharap papepun terjadi, janganlah pernah putuskan ikatan ini.. 

Air yang mengalir takkan putus, selagi kita tak tutup pili air... kekeke ;)

p/s: Layan Runningman lagi best dari layan perasaan yang entah pape nih...

No comments:

Post a Comment