Sunday 1 December 2013

Misi Mencari

Bosan tahap gaban. Tak tahu nak buat apa. Nak tidur, tak ngantuk lagi.. hmmm... my Love pulak duk layan citer kat tv, tak nak bagi kesian... Cik Bebit (ya, itu kamu..hahaha) pulak tiba-tiba senyap... Buat apa entah dia tuh.. Tadi okay je duk mesej tiba-tiba menyepi...

Maka, bermulalah ekspedisi aku di muka buku. Mencari apa yang patut aku cari. Ada yang aku jumpa dan ada yang tak. Ada yang buat aku tergelak-gelak... ada yang buat aku rasa nak muntah.. ada yang buat aku geram sebab kekiutan dan kecomelan mereka.. haha

Terpandang nama Pinky, bukak profile dia. Hanya senyuman terukir. Teringat kenangan dulu. Dah lama aku tak pergi rumah dia, masing-masing sibuk ngan hal sendiri. Oh, dah ramai rupanya anak sedara dia yek.. rindunya aku kat anak sedara dia yang sorang tuh.. dah la chubby, kiut, pandai posing pulak tuh.. geram aku tengok.. 

Tetiba aku dapat idea, idea yang sangat mustahil la bagi aku.. bodoh pun ade gak aku rasa.. hahaha.. tapi biarlah, nak jugak.. Aku pun mula misi mencari muka buku seseorang walaupun habuk aku tak tahu pape pasal dia.. ngek kan.. XP

Try yang ni, try yang tu.. eh eh.. comelnya budak nih.. ahh, abaikan.. Aku sambung mencari lagi..

Dalam sibuk mencari, 'comel la budak tadi tu...hehe..' bisik hati aku.. Aku pun scroll up balik.. Memandangkan aku ada photo zoom so senang la aku tengok muka budak nih. Okay, comel sangat.. (tetiba teringat cik Bebit..haha).. Bukak page dia, ummmm... okay, bye.. but you look so cute in tudung la adik..

Malas dah nak mencari sebab perut dah berbunyi... Cari pun macam la aku boleh jumpa... Orang tu kedekut sangat..

Masa untuk isi perut dan perah otak untuk projek pertama aku tapi tak cukup pelakon.. hahaha.. macam mana eh... Papepun, tak sabar nak gi shoot kat sana... kekeke... Itu pun kalau jadi seperti yang di rancang.. Kalau tak, aku berhuha jela kat sana.. :)

p/s: dalam misi mencari, terpandang satu artikel.. tak sangka semuanya hanya kerana duit dan mende ni memang sangat normal berlaku... aku percaya, tak mustahil satu hari nanti 'ayam di kepok mati kelaparan, itik di air mati kehausan..'

No comments:

Post a Comment