Saturday 9 November 2013

It Could Happen To You...

Tengah aku skrol homepage pesbuk.. mata aku tertarik ngan satu ayat dari status kawan aku..

'It's not a GAY thing.. It's not a STRAIGHT thing.. It's a HUMAN thing..'

Aku pun dengan curious nye klik.. dan terpapar la kat skrin aku pasal 'Bridegroom Documentacy'. 

Mengisahkan gay couple.. tapi sangat-sangat sedih.. nah,baca kat bawah ni.. ;(

[copied] Tells a tragic, hopeful story: Of Tom Bridegroom, who fell to his death from a Los Angeles roof while taking pictures of a friend, and of his partner and love of his life, Shane Bitney Cone.

Sedih sebab Shane tak dapat pergi upacara pengebumian Tom.. Family Tom halang dia sebab mereka tak merestui hubungan Shane dan Tom.. Kalau aku kat tempat Shane pun sedih dan boleh gila kot..! dah la hubungan terhalang.. kekasih plak dah takde..pastu tak dapat tengok wajahnya buat kali terakhir.. Parent Tom pulak satu, memang la hubungan tu salah tapi aku rasa tak salah pun kalau benarkan Shane tengok wajah Tom buat kali terakhir.. Fikirlah sikit.. Waktu susah, senang, sakit.. Shane la yang ada di samping Tom.. 

Aku memang emosi waktu baca kisah dorang. Aku sangat memahami apa yang dirasai Shane. Sebab situasi aku dan Shane lebih kurang je.. Dan waktu aku tengok video Shane, sebak weyhh... Tolonglaa berperikemanusiaan sikit.. Orang tu dah la kehilangan, at least bagilah dia untuk beri penghormatan terakhir pun dah cukup okay.. Ni siap ugut segala bagai.. Bukannya dia tu orang asing.. Mereka dah hidup bersama bertahun-tahun.. *geram,marah,sedih,kecewa*

Ni link untuk dokumentasi tu..


Yang ni plak video...


Feel sorry for him.. Just be strong man...!


No comments:

Post a Comment