Thursday 7 November 2013

Mereka Yang Aku Sayang...

Mereka ini bukannya parents or family aku.. mahupun dirinya, my Love.. sebab memang dah sah-sah lah aku sayang kan.. Siapa yang tak sayang family kan.. dan siapa yang tak sayang buah hati..betul tak...

Mereka yang aku maksudkan adalah sahabat aku. Ramai yang aku sayang namun dalam kalangan itu, hanya beberapa sahaja yang menjadi yang tersayang.. 

Meraka adalah Pearl dan Jade..

Kalau mereka sakit, aku lah orang yang paling risau.. Kalau mereka tak makan, aku akan tapau kan untuk mereka walaupun dorang tak mintak.. Kalau dorang mengadu lapar, aku dengan segeranya bersiap terus amik kunci kereta dan bawak dorang walaupun masa tu dah lewat malam..

Dan aku pantang tengok mereka menangis..lebih-lebih lagi Pearl. Rasa cam nak gi belasah je..maki hamun je..hentam je.. Pearl, agak susah untuk aku tengok dia menangis tapi aku dapat agak walaupun dia tak bagitau.. Jade pulak, memang akan nangis depan2 tu jugak...

Aku pernah sekali bergurau ngan Jade.. tak sangka dia amik serius dengan gurauan aku.. and tears slowly shed down her cheeks.. tergamam aku. Aku terus peluk Jade and say sorry.. Dia cakap dia terasa ngan kata-kata aku..dan terus blah tinggalkan aku sorang2.. Rasa bersalah nak mampus! Aku pergi kedai hadiah, belikan keychain dan kad.. Dalam bas, aku bagi kat dia dan bagitahu yang aku betul-betul mintak maaf.. Ah sudah..berlinang lagi air mata dia.. namun terukir senyuman di bibirnya... =)

Pearl, takkan pernah sesekali lupakan aku. Apa yang dia beli untuk anak buahnya, pasti ada untuk aku.  Satu hari tu aku nak gi trip tapi Pearl tak ikut sebab dia tak minat. Pagi-pagi lagi dia tunggu aku kat bas tapi aku lambat..hmm..melepas la aku nak tengok muka Pearl.. Tapi yang best, she left something for me..COKLAT! hehehe.. katanya, boleh aku makan dalam perjalanan.. Kawan aku yang lain dah jeles dah..kikiki... Pernah sekali, kami buat event tapi aku tak dapat join. Second event, pun aku tak dapat join. Ramai duk mesej,kol suh aku join sebab tak fun takde aku.. Aku ignore jela(bukan taknak,tapi ada kerja nak buat) tapi bila Pearl dah mesej aku dan tanya kenapa setiap kali ada event, aku tak join..sambil buat smiley sedih.. aku pun cepat2 bersiap.. Jelas terpancar kegembiraan dan kegirangan di raut wajahnya apabila aku muncul.. Sepanjang hari tu, dia berkepit je ngan aku...

Aku tak tahu kenapa aku sayang sangat ngan Pearl dan Jade.. Mereka dah seperti family aku.. Aku sayang mereka.. aku hormati mereka.. dan setakat ni, apa2 pun hasrat mereka..aku tunaikan..

Pearl, Jade.. Please do take care.. I'm not there anymore to protect you, to listen to you.. but you will always in my heart,forever...



2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedih kan tak dapat nak jaga orang yang kita sayang... tapi, mereka akan tetap dalam hati... :')

      Delete