Wednesday 13 November 2013

Kad dan Hati

Dua minggu lepas, aku bersemangat merangka draft untuk Monthsary kami. Benda simple je, hanyalah kad ucapan. Bukan kad yang biasa, tapi pop up card. Dah lama aku tinggal buat benda alah ni so terpaksalah aku study balik. Mudah untuk di buat, tapi untuk penghasilan yang berkualiti memerlukan ketelitian dan kesabaran. 

Dan sekarang dah hampir 80% siap. Tinggal nak tulis ayat-ayat je dan sedikit touch up. Tapi, aku dah tak mampu untuk menyiapkannya. Bukan aku malas, tapi hati aku dah tawar.. seolah apa yang aku buat takkan dihargai.. Aku hanya memandang kosong, ingin aku siapkan tapi apabila aku pegang kad itu, pilu rasanya hati ini.. seolah dirinya dah hilang dari jiwa aku..

Aku sayang dia sangat-sangat, melebihi segalanya. Namun, caranya akhir-akhir ini membuat aku sedikit kecewa. Aku dah luahkan apa yang terbuku di hati dan dia berjanji untuk berubah tapi ianya tetap sama.. Aku boleh kira dalam satu hari tu, berapa mesej je yang dia hantar. Nak tunggu dia reply satu hal.. Nak dia call, lagi la kan.. 

Inilah dugaan dan keperitan yang aku lalui.. Hubungan jarak jauh ini sangat mencabar dan banyak dugaannya. Aku cuba untuk tidak berfikiran negatif dan sentiasa memberitahu diri aku yang dia masih cintakan aku. Tapi, kekadang hati ini goyang.. 

Aku rindu waktu kami tinggal bersama...

Aku rindu saat kami luangkan bersama...

Dan paling aku rindu..

Aku rindukan dirinya yang dahulu...

p/s: aku sentiasa mendoakan yang terbaik buat kami...


No comments:

Post a Comment