Thursday 2 January 2014

Salam Maaf Dari Aku


Saat aku lihat kalian,
Aku rindu.. rindukan kalian sangat

Maaf, aku sudah tidak bersama kalian dalam meneruskan perjuangan
Bukan ku menyerah kalah
Tapi aku akur dengan takdir..

Atas dasar, jalan kita masih sama
tapi di dalamnya kita berbeza..

Ku baca satu persatu..
Sayunya hati ini..
Maaf, aku tak dapat teman kau kawan
Hari pertama yang sepatutnya sekarang kita tengah bergelak ketawa,
berkongsi cerita..
Sesi luahan hati dan perasaan..
Maaf, aku tiada lagi untuk menjadi pendengar setia kau

Hadir Jade dalam perbualan itu,
Jiwa aku pilu, perih sangat rasanya
Ku cuba gembirakan hati
Tapi aku tak mampu menipu diri sendiri
Maaf Jade, aku terpaksa..

Kalian, aku mohon maaf..
Banyak yang kita rancang tapi semua terbengkalai kerana ketiadaan aku..
Maaf aku tak dapat tunaikan janji-janji aku,
Janji yang kita impikan

Aktiviti malam kita, aktiviti hujung minggu kita..
Semua tinggal kenangan.
Maaf, aku tiada lagi untuk berjimba bersama

Aku dengar luahan hati kau, kawan..
Sejak ketiadaan aku, tiada lagi huha
Hancur luluh hati aku tatkala mendengarnya..
Aku minta maaf andai pemergian ku ini membuat kau berduka

Bukan aku minta, tapi ini jalan hidupku..
Terpaksa aku lepaskan kalian
Meskipun perit sangat rasanya..
Maaf, peninggalanku ini secara mengejut

Aku sayang kalian..
Terutama kalian yang aku kenal sejak 'dari kecil'
Kita bersama hanya setengah tahun
Namun ikatan persahabatan kita kekal hingga hari ini
Walaupun kita di pisahkan dengan cara yang terpaksa..
Aku masih ingat ketika itu,
Hanya kita yang menentang perpisahan itu..
Hingga kini, kasih sayang antara kita tetap utuh

Kini, aku sudah tiada untuk lakukan semua ini..
Tiada lagi untuk menyakiti hati kalian,
Tiada lagi untuk menggembirakan kalian,
Tiada lagi untuk membuat kalian marah,
Tiada lagi untuk pertahankan kalian,
Tiada lagi untuk jaga kalian..
Namun, kalian tetap di hati aku

Hanya kata-kata maaf dapat aku ungkapkan buat kalian..
Maaf, maaf, maaf...
Aku susun sepuluh jari memohon kemaafan
Maafkan aku...

Bila tiba masanya, kita pasti bertemu..


No comments:

Post a Comment